Χωροθετήθηκαν οι εγκαταστάσεις LNG στην Πάτρα

0

Στο master plan του που θα εγκριθεί τις επόμενες ημέρες από το Δ.Σ. του ΟΛΠΑ αναμένεται να ενταχθεί η μελέτη χωροθέτησης και δημιουργίας εγκαταστάσεων LNG στο νέο λιμάνι της Πάτρας στο πλαίσιο του προγράμματος Ρoseidon Med II. Ο χώρος (απεικονίζεται στη φωτογραφία του σχεδίου) βρίσκεται νοτιότερα του χώρου που έχει οριοθετηθεί για τη δημιουργία του νέου εμπορικού λιμένα.

Θυμίζουμε ότι ο τελικός χώρος επιλέγει αφού είχε προηγηθεί, στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, χαρτογράφηση των σημείων που μπορούν να φιλοξενήσουν τις υπηρεσίες ανεφοδιασμού υγρού φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στο λιμάνι της Πάτρας. Τη χαρτογράφηση είχαν κάνει οι εταίροι του προγράμματος Poseidon Med II, κατά τη διάρκεια διήμερης τεχνικής συνάντησης εργασίας.

Σύμφωνα με τη μελέτη σε πρώτη φάση οι εγκαταστάσεις στην Πάτρα θα διαθέτουν ναυτιλιακό ΥΦΑ με προοπτική να αναπτυχθούν στο Βιομηχανικό και Οικιακό αέριο.

Να σημειωθεί ότι 1κυβ. μέτρο ΥΦΑ αντιστοιχεί σε 600 κυβ. μετρά Φυσικού αερίου.

Οι εγκαταστάσεις που πρόκειται να δημιουργηθούν (προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης υπό ομαλές συνθήκες το 2020) θα περιλαμβάνουν -όπως φαίνεται στη φωτό- ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα μεταφοράς , αποθήκευσης και διανομής φυσικού αερίου για χρήσεις σε πλοία, βιομηχανία και οικίες.

Ειδικότερα για το ναυτιλιακό LNG να σημειώσουμε ότι αυτήν την περίοδο οι μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως από τον κλάδο των μεταφορών και της ενέργειας δοκιμάζουν τη χρήση του ως βασικού καυσίμου για την κίνηση των εμπορικών τους στόλων και μειώνουν τους ρύπους ενώ δημιουργείται μια νέα αγορά η οποία δείχνει στροφή σε πιο «πράσινα καύσιμα». Αντίστοιχη στροφή φαίνεται ότι έχουν αποφασίσει και οι Έλληνες πλοιοκτήτες θέτοντας τη χρήση του LNG ως κριτήριο βιωσιμότητας μιας και είναι 30-35% φθηνότερο των συμβατικών καυσίμων.

Να σημειωθεί ότι η κατανάλωση Φυσικού Αερίου είναι αμέσως μετά τις ΑΠΕ η φιλικότερη προς το περιβάλλον.

Ειδικότερα για τις εγκαταστάσεις LNG στο λιμάνι της Πάτρας στη τελική μελέτη και έτσι όπως διαμορφώθηκε αυτή και από την τεχνική συνάντηση του περασμένου Ιουνίου στην Πάτρα, έχει συμπεριληφθεί η εκτίμηση των ποσοτήτων ΥΦΑ που απαιτούνται ως καύσιμο για δύο τύπους πλοίων Ro-Pax που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα- Μπάρι και Πάτρα-Ανκόνα και αναδείχθηκαν τα κρίσιμα θέματα σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα, λαμβάνοντας υπόψη και τις ανάγκες επέκτασης για την παροχή φυσικού αερίου για οικιακή και βιομηχανική χρήση στην πόλη της Πάτρας.

Θυμίζουμε στη συνάντηση αυτή εκ μέρους της ΔΕΠΑ, o Γιώργος Πολυχρονίου, Συντονιστής Δ/ντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής, Ανάπτυξης, Διοικητικών και Πληροφορικής είχε τονίσει: «H δυνατότητα του λιμανιού της Πάτρας να φιλοξενήσει εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού πλοίων με καύσιμο ΥΦΑ αποτελεί σημαντικό στοιχείο υλοποίησης των απαιτούμενων υποδομών ώστε το ΥΦΑ να καθιερωθεί ως εναλλακτικό καύσιμο στη ναυτιλία στην Ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα στην Ελλάδα. Η περαιτέρω ανάπτυξη αυτών των εγκαταστάσεων για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο των οικιακών, εμπορικών και βιομηχανικών χρηστών της πόλης της Πάτρας αλλά και καταναλωτών στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, αποτελούν σημαντική παράμετρο βιωσιμότητας για την πλήρη ανάπτυξη του έργου».

Ενώ από την πλευρά του πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε. Νίκος Κοντοές, ελιχε επισημάνει «Για τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών η εγκατάσταση μιας τέτοιας μονάδας, επεκτάσιμης στη συνέχεια και για τροφοδοσία με φυσικό αέριο για βιομηχανική και οικιακή χρήση, αποτελεί υψηλή προτεραιότητα. Η έλευση φυσικού αερίου στην Δυτική Ελλάδα αποτελεί διαρκές αίτημα των πολιτικών, επιστημονικών και παραγωγικών φορέων της Δυτικής Ελλάδας καθώς και αναγκαία και κρίσιμη παράμετρο για την οικονομία της. Αναμένεται να έχει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη και παράλληλα θα συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση του περιβάλλοντος της αστικής περιοχής της πόλης μας».

Πλέον η μελέτη της εγκατάσταση μπαίνει στην τελική ευθεία τις επόμενες ημέρες ώστε να ανοίξει δρόμος της υλοποίησης της χρήσιμης αυτής υποδομής για την περιοχή.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πληροφορηθούν αναλυτικά για το πρόγραμμα POSEIDON MED II αλλα και για ότι προγραμματίζεται να δημιουργηθεί στην Πάτρα στο προσεχές 6o Forum Ενέργειας που θα πραγματοποιηθεί στις 3&4 Φεβρουαρίου στο ξεν.ΑΣΤΗΡ στην Πάτρα με τη συμμετοχή των βασικότερων ενεργειακών φορέων και επιχειρήσεων.

Tι είναι το πρόγραμμα Ρoseidon Med II;

Το πρόγραμμα Poseidon Med II αποτελεί έναν οδικό χάρτη που αποσκοπεί στην ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου για τη ναυτιλία, προωθώντας τις θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο προς ένα πιο πράσινο μέλλον. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση υλοποιείται σε τρεις χώρες -Ελλάδα, Ιταλία και Κύπρο- και περιλαμβάνει έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) καθώς και τον τερματικό σταθμό ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα. Το πρόγραμμα συγκεντρώνει κορυφαίους ειδικούς από τον κλάδο της ναυτιλίας, της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών, οι οποίοι αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν μια ολοκληρωμένη αλυσίδα ανεφοδιασμού με ΥΦΑ και να εγκαταστήσουν μια εύρυθμη και βιώσιμη αγορά για ΥΦΑ.

Leave A Reply