Μαρία Κοσσυφίδου : Ο Πολιτισμός πάει σχολείο

maria kossifidou

H παρέμβαση της Μαρίας Κοσσυφίδου στο «διάλογο» που άνοιξε ο Σύμβουλος Επιχειρήσεων  για τον πολιτισμό και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Πάτρα

"Η Τοπική Αυτοδιοίκηση οφείλει να συνδέεται με την τοπική κοινωνία, μέρος της οποίας αποτελούν και οι μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και να συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας ζωντανής πολιτισμικής ταυτότητας κάθε περιοχής, ενθαρρύνοντας πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών και ακολουθώντας μια πολιτιστική πολιτική, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις και προκλήσεις των καιρών. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο χρειάζεται η συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με εκπαιδευτικούς φορείς, η δημιουργία ενός δικτύου όπου οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να καταθέτουν προτάσεις και, γιατί όχι, η ίδρυση ενός Κοινοτικού Ταμείου για πολιτιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και καλλιέργεια των μαθητών σε θέματα πολιτισμού.

Ένα άλλο θέμα είναι αυτό της πολιτιστικής αποκέντρωσης. Αν εξαιρέσουμε το Άρμα Θέσπιδος, το οποίο «πηγαίνει σχολείο», δίνοντας στους μαθητές και τους γονείς απομακρυσμένων από το κέντρο της πόλης περιοχών την ευκαιρία να δουν ποιοτικές θεατρικές παραστάσεις, οι υπόλοιποι τομείς όπως γράμματα, χορός, κινηματογράφος, εικαστικές και καλές τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία), Μουσική κλπ. μένουν εκτός πολιτιστικής εκπαίδευσης και η επαφή των μαθητών με αυτούς έγκειται σε πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών και στην οικονομική δυνατότητα των γονέων.  Τα σχολεία δεν έχουν μόνο κατασκευαστικές και λειτουργικές ανάγκες. Έχουν και πολιτιστικές. Η γνωριμία των μαθητών,  με τους παραπάνω τομείς πολιτισμού προϋποθέτει ένα οικονομικό κονδύλι, συχνά δυσβάσταχτο για τις οικογένειές τους. Η λειτουργία του Κοινοτικού Ταμείου για πολιτιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα, θα διευκόλυνε τόσο την πρόσβαση και μετακίνηση των μαθητών σε χώρους πολιτισμού (οι οποίοι είναι συγκεντρωμένοι στο αστικό κέντρο), όσο και τη συμμετοχή και τη μεταξύ τους συνεργασία.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να δημιουργήσει ένα παιδευτικό κλίμα πολιτισμού, ξεκινώντας από τα σχολεία, τα οποία μπορούν να μεταμορφωθούν σε εργαστήρια πολιτισμού (προώθηση πολιτιστικής εκπαίδευσης, υποστήριξη μαθητικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, βιβλιοθήκες και χώροι πολιτισμού και στις εκτός κέντρου περιοχές κλπ.), δίνοντας στα παιδιά ερεθίσματα και κίνητρα να ασχοληθούν με αυτόν." 

Η Μαρία Κοσσυφίδου είναι εκπαιδευτικός, συγγραφέας και φωτογράφος

Τελευταία Ενημέρωση : Σάββατο, 20/04/2019

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Ανασκόπηση 2018

Πρωτοσέλιδο Ανασκόπησης

Δείτε το PDF εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Video Gallery

Αρχή Σελίδας