Πόσα χιλιόμετρα διαφορά;

Το θέμα της υπογειοποίησης της διέλευσης του τρένου από τον αστικό ιστό της πόλης πάλι αυτές τις ημέρες στην επικαιρότητα, μετά τη συνάντηση της Τετάρτης 20 Νοεμβρίου, του Δημάρχου Πατρέων Κ.Πελετίδη και επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων με τον υπουργό Υποδομών κ.Κ.Καραμανλή.

Ξεκάθαρος ο υπουργός: Μελετάμε 4 σενάρια διέλευσης για να έχουμε πραγματικά στοιχεία για το τι είναι εφικτό ή όχι από οικονομικής πλευράς και από αυτήν της έγκρισης ή μη από τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. Σαφής και για τους προηγούμενους σχεδιασμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είχαν πραγματικές μελέτες, η πλήρης υπογειοποίηση είναι ανέφικτη και σε κάθε περίπτωση τελικά η υπογειοποίηση δεν θα ξεπερνά τα δύο χιλιόμετρα από Άγιο Διονύσιο έως Άγιο Ανδρέα.

Ξεκάθαρος στις δηλώσεις και ο Δήμαρχος : 

Το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα θα εξαρτηθεί από την στάση που θα κρατήσει ο πατραϊκός λαός. 

Μετά από τις παραπάνω εξελίξεις και με δεδομένες τις προθέσεις  της κυβέρνησης  θεωρούμε ότι θα πρέπει να σταθούμε ως πόλη σε δύο κυρίως ζητήματα.

  1. Πόσα χιλιόμετρα πέραν των δύο που δήλωσε ο υπουργός ότι είναι εφικτό να υπογειοποιηθούν μας χωρίζουν; Τo ερώτημα δεν είναι ρητορικό ούτε ειρωνικό. Τίθεται στο πνεύμα που και σε προηγούμενο σχετικό σημείωμα μας εδώ είχαμε θέσει. Δηλαδή από την πλευρά μας  ως πόλη και στο βαθμό που η συζήτηση μετά την ολοκλήρωση των τεσσάρων μελετών που έχει αναθέσει το υπουργείο εμφανίζει διάθεση μετακίνησης και των δύο πλευρών, έχουμε αντιπρόταση ότι για ποια ακόμη χιλιόμετρα (ενιαίας ή διακοπτόμενης υπογειοποίησης) δεν συζητάμε υπέργεια διέλευση και αποκοπή της πόλης από το θαλάσσιο μέτωπό της;
  1. Ποια τελικά θα είναι η στάση του Πατραϊκού λαού, στην οποία αναφέρθηκε ο δήμαρχος και πως τελικά αυτή θα εκφραστεί, Με κινητοποιήσεις στους δρόμους ή μαζί με αυτές που σίγουρα θα υπάρχουν θα προκύψουν και κάποιες άλλες δυνατότητες ώστε να ξέρουμε τελικά τι ακριβώς θέλει η τοπική κοινωνία για το τρένο και πόσο τελικά την αφορά στα καθημερινά της ενδιαφέροντα.

Και τα δύο παραπάνω θέματα αν έχουν απαντήσεις με ουσιαστικό τρόπο θεωρούμε ότι μπορούν να καθορίσουν την επόμενη ημέρα.

Σε αυτήν θα προσθέσουμε και μια προτροπή μας και προς τις δύο πλευρές. Ο δήμος της πόλης και το δημοτικό συμβούλιο ας βάλουν μια νέα «κόκκινη γραμμή»  μόλις έχουν στα χέρια τους πραγματικές μελέτες και στοιχεία, που όπως φαίνεται θα υπάρχουν αρχές του 2020. Και από την πλευρά του το υπουργείο σας μην οχυρωθεί πίσω από τεχνοκρατικά επιχειρήματα προέλευσης Βρυξελλών και μόνο αλλά ας αντιληφθεί ότι αναφέρεται για την 3η πόλη της Ελλάδας και την ποιότητα ζωής των πολιτών της και πρέπει να αντιμετωπίσει πρωτίστως πολιτικά το θέμα, όπως ορθά υποστηρίζει επ’ αυτού η δημοτική αρχή.    

    

Last modified on Friday, 22/11/2019

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Ανασκόπηση 2018

Πρωτοσέλιδο Ανασκόπησης

Δείτε το PDF εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Video Gallery

Αρχή Σελίδας