Αντιδράσεις για τις αντιδρομήσεις

Του Πάνου Μαντά*

Πολλάκις γίνεται συζήτηση και γράφεται στον ημερήσιο Τύπο της Πάτρας, για το μέγα θέμα της «αντιδρόμησης», της οδού Κανακάρη με την Κορίνθου, που θα επηρεαστεί σημαντικά η κυκλοφορία των οχημάτων στην Πάτρα με την εφαρμογή της, καθιερώνοντας θετικά ή αρνητικά για την πόλη, τ’ αποτελέσματα που θα προκύψουν.

Δεν χρειάζονται και ιδιαίτερες γνώσεις, για να αντιληφθεί κάποιος πως το θέμα της «αντιδρόμησης» όπως προτείνεται, θα δημιουργήσει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα για την Πάτρα.

Το λέγαμε εξ’ αρχής, πριν καν μπει και σε εφαρμογή το σχέδιο της ελεγχόμενης στάθμευσης των οχημάτων με το «ξυστό», στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας και επιβεβαιώθηκε αυτό που γράψαμε τότε ότι, εξωτερικά του κέντρου όλοι οι δρόμοι της πόλης θα μετατραπούν σε ένα διπλοπαρκαρισμένο πάρκιν και έτσι απεδείχθη ότι έγινε.

Με την αντιδρόμηση, θα συμβούν τα χειρότερα. Ο κόμβος Κουρτέση, το σημερινό τρίγωνο που σχηματίζεται και είναι ορθολογικά κατασκευασμένο, καθώς και η είσοδος και έξοδος από την Πάτρα (Βλέπε αεροφωτογραφία) μετατρέπεται σε ένα τερατώδες μόρφωμα όταν ξανακατασκευαστεί, που μόνο κόμβο δεν θα θυμίζει εισόδου και εξόδου από την πόλη μας, στο βορεινό της τμήμα.

Είναι ακριβώς η «αντιδρόμηση» που εξ’ αρχής («Σ.Ε» Μάρτιος 2017) εκτός του ότι την περιγράψαμε, αναφέραμε και το τι πρόκειται να συμβεί με την εφαρμογή της.

Προτείναμε τότε, ότι είναι πιο λογικό, να περιμένουμε το τέλος της κατασκευής της Μικρής Περιμετρικής και να χρησιμοποιήσουμε τις μετρήσεις εισόδου και εξόδου των οχημάτων, από αυτήν, για να αποδείξουμε αν επικουρικά χρησιμεύσει για να μειωθεί ο αριθμός των οχημάτων εξόδου από την Κορίνθου, και αυτήν της εισόδου στην Κανακάρη, ώστε η αντιδρόμηση και ότι μ’ αυτήν συνεπάγεται, να έχει ένα αίσιο τέλος για την πόλη μας.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΔΡΟΜΗΣΗ      

Ούτως ή άλλως, γίνονται προσπάθειες, μετά αντιδράσεων, φορέων και κατοίκων της περιοχής, Κανακάρη και Κορίνθου, να μην πραγματοποιηθεί η «αντιδρόμηση» έως και ημερίδα προτείνουν να γίνει γι’ αυτό το θέμα, από τους αρμοδίους φορείς, με πρώτο και καταλληλότερο το ΤΕΕ. Από τη μεριά του ο Δήμος Πατρέων απαντά δια της σιωπής του.

Η Κανακάρη είναι πλάτους 7 μέτρα με κυματοειδή άξονα και η Κορίνθου 10 με οριζόντιο. Τα οχήματα εξερχόμενα από την Κανακάρη, αν δεν βρίσκουν στο οδόστρωμά της, στο ύψος της Γκότση και της Καρόλου, τις ώρες αιχμής, θα πρέπει να οδεύουν σημειωτόν για να περάσουν όλα τα τμήματα της οδού υπό κλίση, όπου θα γίνεται το κυκλοφοριακό κομφούζιο. Θα είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να περάσει από την Κανακάρη έστω και ένα Αστικό Λεωφορείο.

Κατά τ’ άλλα, κανείς δεν αποκλείει την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος (από Αράτου έως Γούναρη) και με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κυκλοφοριακό ζήτημα που θα προκύψει σχεδιαζόμενο, άνευ «αντιδρόμησης» και πρέπει ούτως ή άλλως αυτό το θέμα να λυθεί με ευθύνη του Δήμου, και εφόσον συμφωνούν κατοικούντες και φορείς της πόλης μας.  

Ο κ. Πάνος Μαντάς είναι Αρχιτέκτονας

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση : Δευτέρα, 26/03/2018

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας