Aντιδράσεις για τον ποδηλατόδρομο

podilatodromosΜαίνονται οι αντιδράσεις για την κατασκευή Παραλιακής Διαδρομής Ποδηλατόδρομου διπλής κατεύθυνσης επί της οδού Όθωνος Αμαλίας (από Κανελλοπούλου έως Παπαφλέσσα) από τα μέλη της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ν. Αχαΐας (ΟΕΒΕΣΝΑ).

Η διοίκηση της ΟΕΒΕΣΝΑ ζητά να εξεταστεί και να επικαιροποιηθεί η μελέτη του Δήμου Πατρέων στο σύνολό της, να προσμετρηθούν όλοι οι παράμετροι που τίθενται ώστε να είναι πράγματι ασφαλής αυτή η διαδρομή για τους ποδηλάτες (που δεν είναι μόνο ενήλικες, αλλά και μικρά παιδιά που θα θέλουν να κάνουν βόλτα με τους γονείς τους), ενώ αναμένει να γνωστοποιηθούν οι θέσεις των θεσμοθετημένων οργάνων και των φορέων της περιοχής μας, καθώς και οι σχετικές ενέργειες που τυχόν έχουν γίνει ή θα γίνουν.

Τονίζουν πως το εν λόγω έργο θα προκαλέσει επιδείνωση του κυκλοφοριακού και ζητά να αποσαφηνιστεί από τους αρμοδίους εάν η Οθωνος Αμαλίας είναι δρόμος εθνικός ή δημοτικός.

Αφορμή αποτέλεσε η συζήτηση της μετατόπισης του σταθμού οχημάτων που ευρίσκεται επί της δυτικής πλευράς της οδού Όθωνος – Αμαλίας, νοτίως του σταθμού ΟΣΕ, προκειμένου να γίνει η χάραξη του ποδηλατόδρομου, που είχε προγραμματιστεί να γίνει την Δευτέρα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Μια συζήτηση που ανεβλήθη μετά τις έντονες αντιδράσεις του προέδρου της ΟΕΒΕΣΝΑ και του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων Παναγιώτη Σκέντζου.

Ο κ. Σκέντζος εξέφρασε τις έντονες διαμαρτυρίες του για το εν λόγω έργο θέτοντας ως βασικό επιχείρημα την ασφάλεια των πολιτών και δη των ποδηλάτων, η οποία τίθεται σε κίνδυνο, δεδομένου ότι η Οθωνος Αμαλίας είναι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, εξυπηρετεί τέσσερα ΚΤΕΛ και φιλοξενεί και τη σιδηροδρομική χάραξη. Πρότεινε, να γίνει η δημιουργία ποδηλατόδρομου στην παραλιακή ζώνη, εφόσον υπάρχει έγκριση από τον ΟΛΠΑ. Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Παύλος Στάμος ανέβαλε το θέμα και ύστερα από τις έντονες ενστάσεις ανέφερε πως μπορεί να εξεταστεί εναλλακτική χάραξη.

Εξάλλου, χθες, σε ανακοίνωσή της η διοίκηση της ΟΕΒΕΣΝΑ εξέφρασε και εγγράφως την έντονη ανησυχία της και κατέθεσε τις απορίες και τους προβληματισμούς της αναφορικά με την πρόταση του Δήμου Πατρέων, τονίζοντας πως το έργο ήταν ζητούμενο διαχρονικά και των παραγωγικών τάξεων, αλλά όχι με τον τρόπο που επιχειρείται σήμερα.

«Η ανησυχία μας έγκειται στην ασφάλεια αυτής της παραλιακής διαδρομής διπλής κατεύθυνσης που θα γίνεται σε ένα δρόμο χαρακτηρισμένο από το 2006 ως δρόμο «ταχείας κυκλοφορίας», όπου δεν μπορούν να υπάρχουν οι προϋποθέσεις εκείνες που θα εγγυώνται την ασφάλεια των ποδηλατών, των διερχόμενων οδηγών και των πεζών με δεδομένο ότι σύντομα θα αρχίσουν και οι εργασίες διέλευσης του τρένου. Στον αντίποδα υπάρχει η εναλλακτική επιλογή της δημιουργίας ποδηλατόδρομου ΕΝΤΟΣ του λιμένα, κάτι που θα ήταν απόλυτα ασφαλές, αλλά και περισσότερο ειδυλλιακό, όπως συμβαίνει και στο Νότιο Πάρκο. Η απορία μας τώρα, αφορά στον τρόπο που η Αποκεντρωμένη Διοίκηση «εγκρίνει» τέτοιες «μελέτες» ΤΜΗΜΑΤΙΚΑ και όχι στο σύνολό τους Γιατί από όσο γνωρίζουμε ποτέ δεν έχει κατατεθεί ολοκληρωμένα», ανέφερε σε χθεσινή ανακοίνωσή της.

Μάλιστα, κάνει λόγο για «μεθόδευση του Δήμου προκειμένου να εκμαιεύσει την θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικού Ελέγχου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης» και καταθέτει ερωτήματα αναμένοντας απαντήσεις τους αρμοδίους.

«Δεν θα έπρεπε η Διοίκηση να εγκρίνει ή μη το ΣΥΝΟΛΟ της πρότασης; Πώς γίνεται η Αποκεντρωμένη να αποδέχεται όλες τις τμηματικές εισηγήσεις χωρίς να έχει πλήρη εικόνα του σχεδίου που επιχειρείται; Πώς θα μπορέσει να σχηματίσει σφαιρική και ολοκληρωμένη άποψη ούτως ώστε η απόφασή της να είναι τεκμηριωμένη και νόμιμη;», διατυπώνει η ΟΕΒΕΣΝΑ, τονίζοτας πως «η εν λόγω μελέτη που υφίσταται από το 2012, φαίνεται ότι ενεργοποιήθηκε βιαστικά και πρόχειρα και ανασύρθηκε από το συρτάρι 6 χρόνια μετά, παρότι είχε απορριφθεί από το τότε Δημοτικό Συμβούλιο με πρωταγωνιστή τη σημερινή δημοτική πλειοψηφία. Μάλιστα δεν ζητήθηκε η συνδρομή του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Επιπλέον, δεν φαίνεται να έχει προσμετρηθεί το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, στις ξενοδοχειακές & τουριστικές επιχειρήσεις της παραλιακής ζώνης, με την πλήρη και αναγκαστική κατάργηση της στάθμευσης και η στάσης στην αριστερή λωρίδα, ούτε η ουσιαστική αδυναμία λειτουργίας των 4 Υπεραστικών Σταθμών ΚΤΕΛ, του Σταθμού του ΟΣΕ, των Ταξί, των στάσεων της Αστικής Συγκοινωνίας και των χώρων στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων και του σταθμού του Υπεραστικού ΚΤΕΛ από τη στένωση και μείωση του ωφέλιμου για τα οχήματα πλάτους της Όθωνος Αμαλίας. «ΔΕΝ θα μπορούν να στρίβουν και να εξέρχονται από του σταθμού επί της οδού και μιλάμε για περί τα 100 δρομολόγια και αντίστοιχων λεωφορείων, ημερησίως! Τελικά θα δημιουργηθεί επιδείνωση του κυκλοφοριακού, αφού είναι ο μόνος δρόμος ταχείας κυκλοφορίας από βορρά προς νότο. Έχουν μελετηθεί όλα τα παραπάνω από τις τεχνικές υπηρεσίες ή πρωτεύων στόχος είναι να απορροφηθεί το κονδύλι;», διερωτάται.

Την παραπάνω απορία τους ενισχύει και η συμπληρωματική εισήγηση του κ. Στάμου, ο οποίος ανέφερε πως «στη διετία αυτή έχουμε τη δυνατότητα να εξετάσουμε πιθανές εναλλακτικές λύσεις για την πιάτσα των ταξί ή εναλλακτική διαδρομή του ποληλατοδρόμου», τονίζοντας πως η εν λόγω μελέτη δεν είναι άρτια εξαρχής.

Τέλος, αναφέρουν πως αναμένουν να γνωστοποιηθούν οι θέσεις των θεσμοθετημένων οργάνων και των φορέων της περιοχής μας, καθώς και οι σχετικές ενέργειες που τυχόν έχουν γίνει ή θα γίνουν.

Δήμος: «Θα ληφθούν όλα τα μέτρα ασφάλειας»

Σε ανακοίνωσή της η Δημοτική Αρχή διευκρίνισε πως το θέμα αφορά την μεταφορά της υφιστάμενης θέσης Ταξί επί της Όθωνος – Αμαλίας, για λόγους ασφαλείας του ποδηλατοδρόμου, σε νέα θέση ακριβώς απέναντι και επί της Όθωνος Αμαλίας, προσθέτοντας πως «είναι γνωστή η ευαισθησία της Δημοτικής Αρχής η οποία λαμβάνει υπ’ όψιν της τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις των μαζικών φορέων της πόλης μας».

Εξήγησε ότι «η μεταφορά της θέσης προβλέπεται από την μελέτη κατασκευής παραλιακής διαδρομής του ποδηλατοδρόμου Κανελλοπούλου – Παπαφλέσσα. Η διέλευση του ποδηλατοδρόμου στην Όθωνος – Αμαλίας είναι ενδεδειγμένη γιατί ο παραλιακός ποδηλατόδρομος συνδέεται με μια σειρά κάθετους ποδηλατοδρόμους (Αράτου –Αγ. Νικολάου – Τριών Ναυάρχων κλπ) που είναι ενταγμένοι και θα κατασκευαστούν με το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α.) γι’ αυτό δεν επιλέχθηκε να διέρχεται εντός της λιμενικής ζώνης. Ο ποδηλατόδρομος που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των συμπολιτών μας θα συνοδεύεται με όλα τα μέτρα ασφαλείας μεταξύ των οποίων είναι και η κατασκευή τσιμεντένιου στηθαίου σε όλο το μήκος της διαδρομής του».

Θυμίζουμε, ότι ο παραλιακός ποδηλατόδρομος που είναι συνολικού μήκους 5 χλμ, θα ξεκινάει από το χώρο αναψυχής στην περιοχή της πλαζ και, θα καταλήγει στο νότιο πάρκο. Για το έργο υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ύψους 500.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

Ε&ΕΣΠ: «Λύση συμβατή με τη βιώσιμη ανάπτυξη»

Παρέμβαση για το επίμαχο θέμα της κατασκευής ποδηλατόδρομου στην Όθωνος Αμαλίας έκανε χθες ο Εμπορικός Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών καλώντας τον Δήμαρχο να δώσει λύση συμβατή και με τους σχεδιασμούς του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που δεν θα δημιουργεί άλλα κυκλοφοριακά προβλήματα στους ήδη επιβαρυμένους οδικούς άξονες της πόλης.

Στην επιστολή του ο Ε&ΕΣΠ ανέφερε τα εξής: «Πιστεύουμε ότι δεν εκφράζεται αντίρρηση περί της λειτουργίας ασφαλούς, σύγχρονου ποδηλατόδρομου και ότι πλέον είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία του. Στην κατάθεση των θέσεων του Συλλόγου μας με την ανάληψη των καθηκόντων σας στο Δήμο Πατρέων τον Μάιο του 2015, εκφράζεται εγγράφως η θέση του Εμπορικού Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών για το θέμα. Το ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων πρέπει να εξυπηρετεί όχι μόνο τις ανάγκες αναψυχής, αλλά κυρίως τις ανάγκες μετακίνησης, με σκοπό την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και την μείωση της ρύπανσης στον αστικό ιστό. Ωστόσο, είναι εύλογη η απορία και η ενόχλησή μας, γιατί σε τόσο σοβαρά θέματα που αφορούν την πόλη και το εμπόριο, ο ΕΕΣΠ δεν κλήθηκε να εκφράσει τις απόψεις του στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ή δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους Φορείς. Η άποψη που επικράτησε από το 2012 για κατασκευή ποδηλατοδρόμου στην Όθωνος Αμαλίας θα πρέπει να λάβει υπόψη της τα νέα δεδομένα:

  1. Την αλλαγή στο κυκλοφοριακό με την παράδοση της Μικρής Περιμετρικής και το ενδεχόμενο αντιδρόμησης της Κανακάρη και Κορίνθου.
  2. Την υπογειοποίηση του τρένου (δημιουργία θέσεων στάθμευσης, χώρος μετακίνησης του επιβατικού κοινού κ.ά.).
  3. Την οριστική παραχώρηση του παραλιακού μετώπου στην πόλη από την Κυβέρνηση.

Πιστεύουμε ότι μπορεί να βρεθεί λύση συμβατή και με τους σχεδιασμούς του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που δεν θα δημιουργεί άλλα κυκλοφοριακά προβλήματα στους ήδη επιβαρυμένους οδικούς άξονες της πόλης. Σε κάθε περίπτωση η συνεργασία με τους μαζικούς Φορείς της πόλης είναι απαραίτητη για να προχωρήσει το έργο με τον καλύτερο τρόπο για την πόλη και τους πολίτες της.»

 

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Video Gallery

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Απόψεις

Αρχή Σελίδας