Πάρκινγκ και νοοτροπία

Η παράδοση του νέου χώρου δωρεάν στάθμευσης στην έκταση του αμαξοστασίου του ΟΣΕ, στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου από τη Δημοτική Αρχή στους πολίτες της Πάτρας δημιουργεί μια ακόμη υποδομή που δυνητικά μπορεί να ανακουφίσει το κέντρο της πόλης από το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει.

Μαζί με τις νέες 300 θέσεις που παραδόθηκαν και που όπως φάνηκε από τις πρώτη ημέρα παρουσίασε ζήτηση διατίθενται  συνολικά 1.200 δωρεάν θέσεις.

Ταυτόχρονα  με το χώρο στάθμευσης το  Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας στην προχθεσινή συνεδρίασή του έδωσε το  «πράσινο φως»  για δράσεις που αφορούν στην προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας με εφαρμογή έξυπνων λύσεων για την συλλογή, επεξεργασία και διάθεση κυκλοφοριακών δεδομένων μέσω πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο. Συγκεκριμένα, ο Δήμος αποφάσισε την υποβολή πρότασης του έργου που αφορά στις έξυπνες θέσεις. Αντικείμενο του έργου αποτελεί η ανάπτυξη λύσεων έξυπνης πόλης για την ενημέρωση των δημοτών και των επισκεπτών του κέντρου της Πάτρας σχετικά με θέσεις στάθμευσης, κυκλοφοριακή κίνηση και έξυπνες στάσεις Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ).

Αν αυτά συνδυαστούν και με τις μελέτες που γίνονται από Δήμο  και Περιφέρεια για τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό  της πόλης από την χρήση της μικρής περιμετρικής αλλά και τις τελικές αποφάσεις για τις αντιδρομήσεις σε Κανακάρη και Κορίνθου, όλα δείχνουν ότι, πέραν των προεκλογικών υπερβολών που μπορεί να διανθίσει ή να ωραιοποιήσει τα παραπάνω το επόμενο διάστημα, είμαστε σε φάση που μπορούμε να δούμε την επόμενη ημέρα του κυκλοφοριακού της πόλης με μεγαλύτερη αισιοδοξία.

Και με τις ήδη υπάρχουσες υποδομές όμως όπως είναι οι 1200 θέσεις στάθμευσης  και την  δωρεάν συγκοινωνία στο Νότιο Πάρκο, έχει δίκιο σε μεγάλο  βαθμό ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης που είπε ότι «είναι αδικαιολόγητο να μπαίνουμε στο κέντρο με το ΙΧ μας, να διπλοπαρκάρουμε και να προκαλούμε προβλήματα και να επιβαρύνουμε την κυκλοφορία».

Και με την μέχρι τώρα εμπειρία μας  όμως τολμούμε να εκτιμήσουμε ότι όσες έξυπνες λύσεις και αν βρεθούν, όσες θέσεις στάθμευσης κοντά στο κέντρο και αν  δημιουργηθούν, η νοοτροπία του  «θέλω να πίνω τον καφέ μου και να βλέπω το αμάξι μου» ή  του «ένα λεπτό διπλοπαρκάρω για να ψωνίσω κάτι και έφυγα» δεν αλλάζει παρά με μια ακόμη «έξυπνη»  εφαρμογή. Την πρόληψη και τον έλεγχο. Όπως έστω και μετά από τις αποκαλύψεις έγινε στο Μώλο της Αγίας Νικολάου με τα κολονάκια. Όπως γίνεται όταν κόβονται κλήσεις στην Κορίνθου κλπ.

Το «καρότο» των υποδομών χρειάζεται και το «μαστίγιο» των ελέγχων και των ασφαλών απαγορεύσεων επομένως για να αναπνεύσει κυκλοφοριακά η πόλη. Και όλα κάτω από έναν ουσιαστικό συντονισμό όλων των αρμοδίων φορέων.

Περισσότερα σε αυτή την Κατηγορία :

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

Πρωτοσέλιδο Τελευταίας Έκδοσης

PDF, E-Paper τελευταίας έκδοσης εδώ

Ανασκόπηση 2018

Πρωτοσέλιδο Ανασκόπησης

Δείτε το PDF εδώ

Δίκτυο Forum Ανάπτυξης

Δειτε το καναλι μας στο YouTube

Video Gallery

Απόψεις

Αρχή Σελίδας