Print this page

Tο μυαλό σου και…αμέτρητες λίρες

christos violetisτου Χρήστου Βιολέτη

Την προηγούμενη βδομάδα, με το άρθρο μου, ήμουνα λίγο επιθετικός προς τον «βολεψάκια» χαρακτήρα. Καλός είναι ο «βολεψάκιας» αλλά εσύ σαν ελεύθερος επαγγελματίας δεν έχεις την πολυτέλεια να είσαι «βολεψάκιας».

Ξεκίνησα λοιπόν το άρθρο μου με την φράση, «…δεν υπάρχει τίποτα πιο χειρότερο απ’ το να είσαι «βολεψάκιας» και το έκλεισα με την φράση (οξύμωρη) «…την επόμενη βδομάδα θα δούμε τι είναι χειρότερο απ’ το να είσαι «βολεψάκιας»». Για όσους το παρατήρησαν, συγχαρητήρια…για τους υπόλοιπους, δεν κερδίσατε τίποτα.

Η δήλωση που έκανα είναι βάσιμη, (ο «βολεψάκιας» είναι μια ταμπέλα που έχουμε κολλήσει σε μια ομάδα ανθρώπων που αρέσκονται να επαναπαύονται, κανένα πρόβλημα, ο καθένας μας έχει το δικαίωμα να ζει τη ζωή του όπως του αρέσει) εξαρτάται βέβαια από πια οπτική γωνία το βλέπεις. Αφού λοιπόν γράφω εγώ αυτό το άρθρο, κ’ έχω πλήρη έλεγχο και κυριαρχία, και έχω κερδίσει το δικαίωμα αυτό σαν «ειδικός» στο θέμα, απλά, μπορώ να γράφω αυτό που θέλω. Μπορείς να διαφωνήσεις μαζί μου όσο θέλεις, αλλά στο τέλος η δική μου γνώμη θα περάσει όσο εγωιστικό κι αν ακούγεται αυτό. Η λογική πίσω απ’ αυτό είναι απλά μια λέξη «ειδικός», (θα μιλήσουμε γι’ αυτό εκτενέστερα στο μέλλον).

Τέλος πάντων για να μην μακρηγορώ γιατί δεν έχω και πολύ χώρο να γράψω. Ο αγαπητός εκδότης μου έχει παραθέσει μόνο 500 λέξεις και τις ξεπέρασα ήδη...

Δυο πράγματα θέλω να επισημάνω από το προηγούμενο άρθρο μου. Βέβαια το γεγονός ότι δεν είναι γραμμένο σε ακαδημαϊκό στυλ δεν χρειάζεται να το πω, φαίνεται από μακριά. Εάν δεν υπήρχε και η αυτόματη διόρθωση στο πρόγραμμα τα ορθογραφικά θα μας στράβωναν.

Πρώτον, γραμμένο σε απλή γλώσσα, τη δική μου γλώσσα. Και δεύτερον, κάνω μια παρέμβαση. Μπαίνω σφήνα με άλλα λόγια. Αυτό στη γλώσσα του μάρκετινγκ λέγετε PatternInterrupt, (Διακοπή ροής σκέψης, σε ελεύθερη μετάφραση).Διακόπτω, με άλλα λόγια, την ροή της σκέψης του αναγνώστη, την ρουτίνα του. Έναν ορισμό και έννοια που πρέπει να γνωρίζουμε όλοι εμείς που ασχολούμαστε με το μάρκετινγκ. Και όλοι αυτοί που ασχολούνται με το μάρκετινγκ είναι αυτοί που έχουν κάτι να πουν (να πουλήσουν).

Γιατί λοιπόν το άρθρο μου ήθελε να «διακόψει την ροή, την ρουτίνα»;

Για δυο λόγους (πάντα έχω δυο λόγους)…

Πρώτον, για να σας κάνω να σκεφτείτε και δεύτερον για να με θυμάστε. Είμαι διαφορετικός αλλά δεν λέω κάτι διαφορετικό, είμαι απλός αλλά συζητάω περίπλοκα ζητήματα. Έχω έναν τρόπο δικό μου.

Το δίδαγμα μέσα απ’ αυτό το άρθρο είναι ότι πρέπει με φυσικό τρόπο να παρουσιάζουμε τις ιδέες μας. Να είναι ριζοσπαστικές αλλά όχι σε σημείο που να είναι ακαταλαβίστικες. Να είναι πρωτοποριακές αλλά όχι σε σημείο που να είναι φουτουριστικές.

Πως μπορεί ένας μικρομεσαίος επαγγελματίας να χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνική για να πουλήσει; Θα αναρωτιέσαι…

Στην «νέα οικονομία», που θα με ακούτε να μιλάω πολύ γι’ αυτό, ο αγοραστής δεν θέλει να ακούει τίποτα σε σχέση με πουλάω και αγοράζω. Δεν θέλει να του πουλήσεις κάτι, αλλά θέλει να αγοράσει. Τα πεπαλαιωμένα, οι «μαγκιές» και οι «εξυπνάδες» δεν περνάνε πια. Το ρητό «πωλητής καλός είναι αυτός που μπορεί να πουλήσει πάγο σε Εσκιμώο» δεν ισχύει πια. Αυτός ο «πωλητής» πέθανε. Ο καταναλωτής τώρα είναι ενημερωμένος, είναι εξυπνότερος χάρη στο ίντερνετ και γενικότερα στην τεχνολογία.

Ο καταναλωτής έχει δύναμη γιατί έχει πρόσβαση στην τεχνολογία. Μέσα σε μια μέρα μπορεί να σε ανεβάσει στα ύψη ή να σε «θάψει» στα έγκατα τις αφάνειας και της φτώχειας.

Εάν δεν έχεις αγκαλιάσει την τεχνολογία και δεν την χρησιμοποιείς στην επιχείρησή σου διαπράττεις έγκλημα. Έγκλημα στον εαυτό σου και στους ανθρώπους που εξαρτώνται από σένα.

Στο επόμενο τεύχος θα δούμε τις εφαρμογές που έχει η τεχνολογία στο να διαδώσεις την  πραμάτεια σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου, και παράλληλα θα μιλάμε και για ψυχολογία του καταναλωτή.

Related items